torsdag 24 februari 2011

Goda möten

Ibland uppstår goda möten som är helt förunderliga. Jag besökte igår kväll Ängelsbergs Konstgilles årsmöte på Hembygdsgården. Som vanligt är på årsmöten - förhandlingar och procedurfrågor, så även denna kväll. Dragningen i medlemslotteriet blev min lycka -och vinsten blev en stämningsfull grafikbild med namnet "Skimmer".

Kvällens föreläsare hade fått förhinder och ny hade kallats in - Kent Wahlbeck från Uppsala. En grundutbildad fritidspedagog som nu ägnar sin tid åt konstnärligt skapande. En mångsidig och nyfiken artist som vågar ta ut svängarna och skapa i sann glädje. Han deltog i förra årets konstutställning i Skulpturparken och deltar även i pågående isskulpurpark i Uppsala.

Jag åkte så hem med min vinsttavla och nyinköpt mask "Globetrotter" Idag har jag sänt länk om Kents webbsida till min nyvunna vän Hilary Maraney i Cape Town. Hon kommer att bli lyrisk över Kents konst! Du kanske också vill ta en titt? Varsågod! www.wahlbeck.com
Mycket nöje!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar